How To Book/Buy Items From Juaimurah

Please sms your name, item name and item price for fast booking.
Calls for queries will be answered when i am available.
Please take note that if you sms to query on items, it does not mean that you have booked the item.
Please be definite before booking placed.
Payment to be made within the same day and please notify me shall you need any longer time to get an understanding among us.
I am so grateful that we have alot of happy parents shopping for their adorable darlings from Juaimurah... please come again everyday :-)

cabaikering aka rose

Tuesday, September 27, 2011

Kenapa Saya Tak Boleh Melahirkan???

Seorang ibu berusia 58 tahun menjadi perempuan menopause kedua di Milan, Itali yang melahirkan bayi kembar. Peristiwa ini terjadi dua hari setelah pengadilan Itali mengkritik para pasangan tua yang melahirkan seorang anak.
"Kami sangat bahagia, ini adalah keajaiban dan oleh kerana itu, saya berterima kasih pada Tuhan," ujar perempuan berusia 58 tersebut, seperti dikutip AFP, Sabtu (24/9/2011).
Orangtua baru dari bayi kembar fraternal (laki-laki dan perempuan) sebelumnya gagal mengandung selama 27 tahun dan hanya berhasil mengandung ketika seorang wanita dari luar Itali mendermakan ovule. Praktik pendermaan ovule dilarang di Itali.
Kes yang sama juga terjadi di Itali. Pada minggu lalu, seorang pasangan di Kota Salero yang berusia 57 tahun dan 70 tahun melahirkan bayi kembar perempuannya.
Pengadilan Turin langsung mengadili kedua pasangan suami isteri tua tersebut karena mereka terlalu tua untuk membesarkan seorang anak. Pengadilan pun menyarankan anak kembarnya agar dijagai orang lain.
Ulasan GB
Allah Maha Berkuasa untuk mendatang bayi atau mengurniakan anak kepada sesiapa yang Dia kehendaki sekalipun jika tanpa pedermaan ovule.
Kisah Nabi Zakaria tertera indah di dalam Al-Quran:
قَالَ رَبِّ أَنَّىَ يَكُونُ لِي غُلاَمٌ وَقَدْ بَلَغَنِيَ الْكِبَرُ وَامْرَأَتِي عَاقِرٌ قَالَ كَذَلِكَ اللّهُ يَفْعَلُ مَا يَشَاءُ
Nabi Zakaria berkata: Wahai Tuhanku! Bagaimanakah aku akan beroleh seorang anak, padahal sebenarnya aku telah tua dan isteriku pula mandul? Allah berfirman: Demikianlah keadaannya, Allah melakukan apa yang dikehendaki-Nya. Al-i'Imran : 40

maka teruskan berusaha!!!

...cabaikering...